David and GoliathBlue EyedFatal AttractionDSC_0996Mussel Pool Duck cropHillarys stormLife CycleDSC_0964

Sunday, September 17, 2006

First work week / Correction of mistake last week ;-)

To start with, I said that the monkey photo had won a 3rd price in the club competition, but that was a mistake... It was the Mountain Goat photo!! The judge did spend some time talking about the monkey photo too, that's what caused the mix up.. Anyway it is now corrected, have another look at the prior post.

Last week was my first week of work. Not only has it been 5 months or so since I have been working, but also I am now working 5 days a week in stead of 4. The days are not as long though as they were back in Holland and because we are back home early enough, we can still enjoy other activities in the evening (like photoclub, dancing, bowling). So, more days to work in a week, but shorter days.
How did I like this first week? Well, I think it went all pretty good. I am taking over the work of someone who had his last working day last Friday. Starting next Wednes day the second person who knows about 'my' customers will be on a holiday for 2 weeks, so from Wednesday I'll be on my own.
I will probably make some mistakes in that time, but my confidence is growing really fast. All together I like my new work (BTW I am working as change-coördinator, which does have some overlap with my last role in Holland).

Although I did not feel too tired through the week, and we were out literally each evening, I was pretty tired yesterday (Saturday), and only after sleeping in a bit more this morning (Sunday) I felt rested! While getting more used to the work next weeks that will probably get better. Also we will not be doing something every evening which will help too!!

2 comments:

  1. He Ellen

    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Ik hoor dat julie het erg druk hebben.

    Ik heb een voorstel. Namelijk om volgende week een blind date borrel met, niet schrikken, met mijn ex van twintig (!!) jaar geleden. Wat word ik oud....

    Zij is tien jaar geleden naar Australie geemigreerd en woont sinds minder dan een jaar in Perth. Allyson is heel aardig (dat mag je toch wel zeggen over je ex?) anders had ik je dit niet aangeboden/gevraagd. En was ik nooit verliefd op haar geworden natuurlijk.

    Ik heb 5 jaar geen contact gehad, was haar uit het (g)oog(elen) verloren. Sinds een paar weken weet ik weer dat ze er is. Zei kan jou veel over het geemigreerd zijn vertellen - en jij kan haar iets over mij vertellen. Zou dat wat zijn? Je hoeft het niet voor mij te doen. maar voor jezelf en ook voro haar denk ik. Ik zo het wel leuk vinden als er hier Aussy op de stoep stond die met Allyson heeft gewerkt. Nou ja laat maar weten!

    Mooi huis trouwens !!
    Veel groeten, Pieter (pieter.maaike@zonnet.nl)

    ReplyDelete
  2. Hoi Peter & Ellen,

    Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Onze verhalen hebben we (nog) niet online staan. We zijn inmiddels 6,5 weken in Oostenrijk. We voelen ons al aardig thuis en de kids inmiddels ook . De kids hebben even wat probleempjes gehad (met de taal vooral), maar sinds een week of 2 gaat dat prima. We hebben de afgelopen weken zo'n 70 gasten mogen verwelkomen in HausLanka, hebben een heuse opening van HausLanka achter de rug, en leuke buren ontmoet (die enorm blij zijn met onze komst).
    Nu zijn we erg druk doende met de aanloop naar de winter. We hebben nu al erg veel boekingen, maar ook nog wel wat ruimte over. Maar hopen dat dat ook nog wordt opgevuld. Verder alles prima...goed gezond, gelukkig met de genomen stap...

    Heel veel groetjes vanuit Schladming.

    Dave, Pamela & Kids
    HausLanka
    www.hauslanka.com

    ReplyDelete